Кстати, интересно, что говорит википедия
The 2UZ-FE was a 4.7 L (4,663 cc or 284.6 cu in) version built in Tahara, Aichi, Japan and at Toyota Motor Manufacturing Alabama.
Unlike its other UZ counterparts, this version uses a cast iron block to increase durability, as it was designed for low-revving, high-torque pickup and SUV applications. Its bore is 94 mm (3.7 in) and stroke is 84 mm (3.3 in).[1] Output varies by implementation, but one VVT-i variant produces 202 kW (271 hp) at 4800 rpm with 427 N·m (315 lbf·ft) of torque at 3400 rpm. JDM versions produce 173 kW (232 hp) at 4800 rpm and 422 N·m (311 lbf·ft) at 3600 rpm, while Australian models produce 170 kW (230 hp) at 4800 rpm and 410 N·m (300 lbf·ft) at 3600 rpm.
А русскоязычная версия дополняет
2UZ-FE VVT-i (11.2004,05.2005—2011 гг.)
Вариант с установленной системой изменения фаз газораспределения VVT-i и электронным управлением дроссельной заслонкой выдал 272 л.с. при 5400 оборотах в минуту и 447 Н·м крутящего момента при 3600 оборотах в минуту.
Использование:[2]
11.2004–2009 Lexus GX 470
05.2005–2007 Lexus LX 470
2005–2009 Toyota 4Runner
2006–2011 Toyota Land Cruiser
2005–2009 Toyota Tundra
2005–2009 Toyota Sequoia
В 2010-м году 2UZ-FE с VVT-i заменил двигатель 1UR-FE во всех автомобилях, на которых он устанавливался.