CRUZAC93ecat,
Так я наоборот улучшил свойства MTF-1, добавив в него MTF-3. Как раз к мостам требования по маслу ниже, чем к маслу в редуктор.
Что то я сомневаюсь по поводу улучшения и по поводу требований.
Раньше, в 120 Прадо и в мосты и в раздатку лилось одно масло. Очень сильно сомневаюсь что Тойота для 150 изобрела что то новое.
Я больше чем уверен что страшного конечно ничего не произойдет от единоразового смешивания. Но вот на счет улучшений я не уверен, как раз таки на оборот думаю, станет хуже.
Да и не понятно, как вы определили что улучшили свойства.
С оф. сайта . -
& MTF-3 SAE 75W:
& special fluid is special development for special units and cannot be selected on the basis of technical parameters (viscosity, etc.). Therefore the decision was made not to give technical data.
Please note: & special fluid is exclusively to apply under the original number, as indicated in the product information. Not sure of the correct fluid, you can ask your garage or the car dealer with respect to the original OEM type and number or consult our advisers. It must be specified the VIN code (Vehicle Identification Number) of your vehicle.
Misapplication of & special fluid can lead to malfunction of the unit and cause failure.
Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH does not liable for failures in case of wrong selection of & special fluid.